2 آبان 1398       24اکتبر2019        ساعت   
کد خبر : 866477
تاریخ خبر : 1398/07/08 1:37 ب ظ
تاکید مدیرعامل تجارت‌نو درجمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه؛
اقتصاد وطن: نشست مهرماهی شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه امروز ۷ مهرماه به میزبانی بیمه تجارت‌نو برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد وطن:

درآغاز این جلسه که ریاست آن را مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی برعهده داشت، محمد بیانی مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو با عرض خیر مقدم به حضار و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان، مراتب قدردانی خود را از تشکیل منظم و پرنتیجه جلسات شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی اعلام داشت.

 

پس از این مقدمه، مدیرعامل تجارت‌نو درمقام میزبان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، برگزاری گردهمایی مداوم و مثمرثمر شورای هماهنگی را مورد تقدیرقرارداد.

نیما نوراللهی قدرت روابط عمومی‌ها در شکل گیری افکار عمومی را بیش از سایر نهادها عنوان کرده و درپرداختن به این مهم گفت: در پژوهشی با موضوع اینکه آیا فساد در جامعه وجود دارد یا نه؟ پاسخ ۸۳ درصد‌ پرسش شوندگان مثبت بوده است. در مرحله دیگر این طرح از جامعه آماری مورد تحقیق خواسته می شود مصداقی برای پاسخ خود بیاورند که تنها ۱۳ درصد می‌توانند نمونه‌ای مثال زنند، چنین نتیجه ای این واقعیت را گوشزد می‌کند که مابقی حس فساد داشته‌اند. اینجاست که روابط عمومی ها می‌توانند با نشان دادن واقعیت، مسیر نگرش مردم را اصلاح کرده و موجب از بین رفتن حس‌های منفی مبتنی برحدسیات شوند.

وی با اشاره به اینکه درحوزه بیمه این جنس برداشت به وفور وجود دارد،گفت: در قرارداد کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مددجو درکل کشورتحت پوشش بیمه آتش سوزی تجارت‌نو بودندکه حدود ۶۰ هزار فقره پرونده خسارت در این رشته که عدد بزرگی است، مورد ارزیابی قرارگرفت.

مدیر عامل تجارت‌نو افزود: با وجود آنکه ارزیابی و پرداخت خسارت به خوبی پیش می رفت اما در منطقه‌ای با یک سری شبهه افکنی‌های حس عدم رضایت و بی عدالتی در آن مجموعه ایجاد شده بود که در جلسات فوری با مدیران کمیته امداد خواستار جلوگیری آن شدیم.

مدیر عامل تجارت‌نو در توضیح علت این مهم اظهارداشت: یک زمانی اعتراض قابل بررسی و بعضا جبران است اما زمانی که این حس ایجاد شد خسارت ما را آنطور که باید نمی‌دهند در آن صورت هرچقدر هم پرداخت انجام شود باز گله‌مندی های وجود خواهد داشت.

وی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی شرکت‌های بیمه را اصلاح نگرش این دست از افراد جامعه نسبت به کارکرد بیمه ها دانسته و افزود: مدیران نگذارند این حس در بیمه گذاران و جامعه ایجاد شود که شرکت های بیمه به نوعی خسارت واقعی را برآور نکرده و یا می‌خواهند از پرداخت طفره روند.

نوراللهی پرداخت به موقع خسارت را بهترین تبلیغ برای شرکت‌های بیمه‌ عنوان کرد.

جای خالی اخبار تمیز

مدیر عامل تجارت‌نو دربخش دیگری از تحلیل نقش تاثیرگذار روابط عمومی‌ها، پاکسازی فضای اطلاع رسانی از رسانه‌های سطحی‌نگر را به دست این واحدهای سازمانی ممکن دانسته و افزود: امروز شاهدیم در برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر کنندگان اطلاعات حال درقالب خبر، گزارش، مصاحبه و غیره دانش کافی ندارند. این دسته از افراد به جای ارائه راهکار فقط به موضوعات دامن می‌زنند و گاه به بیراهه هم می برند. یکی از مصادیق جوسازی ها این است که سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت که عدد کمی نیست از سوی شرکت های بیمه پرداخت می‌شود، کجا به این مهم اشاره شده و اطلاع رسانی درخورشانی صورت می‌گیرد. مردم کماکان معتقدند شرکت های بیمه خسارت نمی‌دهند، پس این رقم به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای تصمیم‌گیری از حدیک نمایشگاه و همایش ها بایدفراتر رود، خواستار آن شد که از سوی شورای روابط عمومی شرکت‌های بیمه تمهیداتی اندیشیده شود تا اخبار تمیز دراختیار عموم قرارگیرد.

نوراللهی همچنین پیشنهادکرد شرکت های بیمه موضوعات مختلف را با هماهنگی هم پیش برند تا در سایه این اتحاد ترویج فرهنگ که دغدغه بسیاری از فعالان این صنعت است، محقق گردد.

مدیرعامل تجارت‌نو سخنان خود را اینگونه پایان دادکه ؛کار ما خدمت به مردم است، درمان دردی از آنها و پرداخت خسارت برای تامین آرامششان.

 

به دل ماجرا بزنید

در ادامه، پیرو صحبت‌های مدیر عامل بیمه تجارت‌نو، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی تاکید داشت، مدیران روابط عمومی در پر رنگ کردن چهره حمایت‌گر بیمه تلاش جدی تری داشته باشند. مصطفی زندی از آنها خواست با حضور درشعب از نزدیک درجریان رفتار پرسنل با مراجعه کنندگان قرارگیرند تا مبادا برخورد نامناسب یک کارمند این حجم از خدمت را زیر سوال برد.

وخاتمه…

در فصل پایانی هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی، جزییات شرکت درنماشگاه بورس و بانک و بیمه‌ کیش اینوکس۲۰۱۹، نحوه اجرای طرح زنگ بیمه و چگونگی برگزاری جشنواره بیمه و رسانه مورد بررسی قرارگرفته و تصمیماتی اتخاذ شد.

 

منبع:شمانیوز

چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
شادی حامیان روحانی در تهران
شادی حامیان روحانی در تهران
دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مردم
دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مردم
سفر آیت الله رئیسی به مشهد
سفر آیت الله رئیسی به مشهد
مسافران نوروزی در طاقبستان کرمانشاه
مسافران نوروزی در طاقبستان کرمانشاه
جشن باستانی نوروز با حضور مقامات
جشن باستانی نوروز با حضور مقامات
بازدید مسافران نوروزی از ارگ بم
بازدید مسافران نوروزی از ارگ بم
تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیرامورخارجه
دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیرامورخارجه
دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر معظم انقلاب
دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر معظم انقلاب
دیدار وزرای امورخارجه ایران و استونی
دیدار وزرای امورخارجه ایران و استونی
مراسم بزرگداشت زنده یاد فرج الله سلحشور
مراسم بزرگداشت زنده یاد فرج الله سلحشور
 پروازهای چارتری بلای جان حمل‌ونقل هوایی/ضعف مشهود سازمان هواپیمایی در نظارت     محدودیت عرضه بنزین سوپر تا پایان مرداد رفع می‌شود     مهلت دوباره به مشمولانی که برای دریافت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند     جزئیات جدید پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی/ بندپی: ۴۵۰۰میلیارد تومان پرداخت شد     گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا به صحن مجلس می‌رود     سود در بانک‌ها بالا رفت/ ۱۸ درصد یکساله     تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملّی ایران بر لزوم رفع مشکلات بخش تولید     همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /5/ موفقیت ارزنده بانک ملّی ایران در کاهش مطالبات معوق