2 آبان 1398       24اکتبر2019        ساعت   
مهمترین اولویت دولت دوازدهم از نظر شما چیست؟
یادداشت و گفتگو
نویسنده : حسین زاده
تاریخ انتشار : 1396/11/04 1:32 PM
آخر بانكدارى به كجا مى رود ؟
يک سال پيش ، وقتى در جلسه اى در بانک مرکزى و در حضور دکتر سيف و اعضای هيات عامل بانک مرکزى ، سامانه پيام رسان" بله " و سرويس هاى بانکى آن  ،  توسط مهندسان جوان شرکت سداد و همکاران بخش IT بانک ملى  ایران معرفی و نمايش داده  شد ، به ناگاه يكى از مقامات حاضر در جلسه ، پرسشى عميق و فكورانه مطرح نمود  که از شنيدنش جا خوردم ! ايشان رو به سوى معاون وقت فناورى بانك مركزى و همكارانش نمود و پرسيد: " با اين حساب (اشاره به نمايش خدمات بانکى پيام رسان بله) آخر بانکدارى به کجا خواهد رفت ؟
در پاسخ، دکتر حکيمى که هنوز آن موقع معاون فناورى بانک مرکزی نشده بود، مطلب آينده نگرانه اى را گفت که بيشتر شگفت زده شده و جا خوردم !
وی گفت: " آخر بانکدارى همين است ! از اين به بعد بانکدارى در شبکه هاى مجازى خود را نشان خواهد داد، بانک ملى ایران هم  با پشتيبانى و معرفى اين پيام رسان بانکى ، يک و نيم تا دو سال از ديگر بانک هاى کشورمان جلو است !
اکنون کمى بيش از يک سال از آن جلسه گذشته و پيام رسان " بله " که در مرحله بلوغ و تکامل به سر مى برد ، رتبه برتر جشنواره دکتر نوربخش را از آن خود کرده است، در حالى که بانک هاى پر شمارى به آن پيوسته اند و در جهت ارائه خدمات بانکى به مشتريانشان از آن بهره مى برند.
تصور کنيد در حال چت و گفت وگو با مخاطب هستيد و بر اساس نياز و بدون خروج از برنامه، کارهاى بانکى خود راهم انجام مى دهيد، بى آنکه کارمزد و هزينه اى هم پرداخت نمایيد، از طريق کارت به کارت پول انتقال مى دهيد و يا درخواست پول  مى کنيد و در يک آن واريز مى شود ، شارژ مى خريد ، جريمه خودرو پرداخت مى کنيد ، عوارض خروج از کشور پرداخت مى کنيد، قبض موبايل تان را پرداخت مى کنيد و …حس و لذتى که به شما دست مى دهد وصف ناپذير است.
پيام رسان " بله " که از پلتفرم بسيار قوى و پيشرفته ( مشابه تلگرام ) برخوردار است ، قصد و بناى هيچ رقابتى با پيام رسان هاى داخلى و خارجى را ندارد و صرفاً بر بستر خدمات بانکى پايه گذارى شده و به هموطنانمان  خدمات رسانى مى کند .
" بله " در حال رشد است و روز به روز بر کيفيت و تعداد خدمات آن  به ويژه خدمات بانکى اش افزوده مى شود .
فرصتى است است تا هموطنانمان در کنار چت و گفت وگو ، کارهاى بانکى و مالى خود را انجام دهند ،  کسب و کار خود را مديريت کنند و رونق بخشند .
 
*دکتر محمد رضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی ایران
شادی حامیان روحانی در تهران
شادی حامیان روحانی در تهران
دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مردم
دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مردم
سفر آیت الله رئیسی به مشهد
سفر آیت الله رئیسی به مشهد
مسافران نوروزی در طاقبستان کرمانشاه
مسافران نوروزی در طاقبستان کرمانشاه
جشن باستانی نوروز با حضور مقامات
جشن باستانی نوروز با حضور مقامات
بازدید مسافران نوروزی از ارگ بم
بازدید مسافران نوروزی از ارگ بم
تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیرامورخارجه
دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیرامورخارجه
دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر معظم انقلاب
دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر معظم انقلاب
دیدار وزرای امورخارجه ایران و استونی
دیدار وزرای امورخارجه ایران و استونی
مراسم بزرگداشت زنده یاد فرج الله سلحشور
مراسم بزرگداشت زنده یاد فرج الله سلحشور
 پروازهای چارتری بلای جان حمل‌ونقل هوایی/ضعف مشهود سازمان هواپیمایی در نظارت     محدودیت عرضه بنزین سوپر تا پایان مرداد رفع می‌شود     مهلت دوباره به مشمولانی که برای دریافت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند     جزئیات جدید پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی/ بندپی: ۴۵۰۰میلیارد تومان پرداخت شد     گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا به صحن مجلس می‌رود     سود در بانک‌ها بالا رفت/ ۱۸ درصد یکساله     تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملّی ایران بر لزوم رفع مشکلات بخش تولید     همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /5/ موفقیت ارزنده بانک ملّی ایران در کاهش مطالبات معوق