بر اساس این بررسی، پژو 207 با موتور TU3 با کد 26905، در کارخانه به قیمت 797 میلیون و 439 هزار تومان عرضه میشود، در حالی که قیمت این خودرو در بازار حدود یک میلیارد و 80 میلیون تومان است. به این ترتیب، اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این خودرو حدود 283 میلیون تومان برآورد میشود.
ریرا اتوماتیک با کد 34202 نیز با قیمت کارخانهای یک میلیارد و 501 میلیون و 591 هزار تومان عرضه میشود، اما نرخ آن در بازار به حدود دو میلیارد و 100 میلیون تومان میرسد؛ یعنی اختلافی نزدیک به 600 میلیون تومان.
در بخش محصولات سورن، سورن پلاس XU7P با کد 58404، قیمت کارخانهای 798 میلیون و 40 هزار تومان دارد و در بازار حدود یک میلیارد و 45 میلیون تومان معامله میشود که اختلافی در حدود 247 میلیون تومان را نشان میدهد.
همچنین پژو 207 دندهای سقف شیشهای با رینگ فولادی (کد 60411) در کارخانه 860 میلیون و 532 هزار تومان قیمتگذاری شده، در حالی که بهای آن در بازار به حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان میرسد؛ اختلافی نزدیک به 240 میلیون تومان.
رانا پلاس ارتقایافته با کد 6170 نیز با قیمت کارخانهای 797 میلیون و 879 هزار تومان عرضه میشود و قیمت بازار آن حدود یک میلیارد و 30 میلیون تومان است؛ یعنی سودی حدود 232 میلیون تومان برای خریدار.
در میان محصولات خانواده دنا، دنا پلاس دندهای EF7P با گیربکس MT6 و رینگ فولادی (کد 70908) در کارخانه 952 میلیون و 486 هزار تومان قیمت دارد، اما در بازار با نرخ حدود یک میلیارد و 380 میلیون تومان معامله میشود که اختلافی در حدود 428 میلیون تومان را نشان میدهد.
اختلاف قیمت در محصولات هایما چشمگیرتر است. هایما S5 پرو با کد 52301، با قیمت کارخانهای یک میلیارد و 962 میلیون تومان عرضه میشود و در بازار حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد؛ اختلافی در حدود 538 میلیون تومان.
هایما S7 پرو (کد 51901) نیز از دو میلیارد و 78 میلیون تومان در کارخانه به حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان در بازار میرسد؛ یعنی اختلافی نزدیک به 622 میلیون تومان.
بیشترین فاصله قیمتی به هایما S8 با کد 52602 مربوط میشود که قیمت کارخانهای آن دو میلیارد و 280 میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود سه میلیارد و 100 میلیون تومان است؛ اختلافی در حدود 820 میلیون تومان.
در نهایت، هایما 7X با کد 53002، با قیمت کارخانهای دو میلیارد و 171 میلیون تومان عرضه میشود و در بازار حدود دو میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت دارد که اختلافی نزدیک به 630 میلیون تومان را نشان میدهد.
ایرانخودرو آمار متقاضیان شرکتکننده در دورههای اخیر قرعهکشی و طرحهای فروش محصولات خود را اعلام کرد.
بر اساس این آمار، در هشتمین دوره ثبتنام محصولات ایرانخودرو، تعداد 6 میلیون و 90 هزار نفر متقاضی خرید خودرو بودند، در حالی که در این مرحله تنها 73 هزار دستگاه خودرو عرضه شد.
در نهمین دوره ثبتنام قرعهکشی محصولات ایرانخودرو نیز 4 میلیون و 656 هزار و 197 نفر در طرح فروش شرکت کردند.
همچنین در دهمین دوره قرعهکشی طرح فروش محصولات ایرانخودرو، مجموعاً 3 میلیون و 549 هزار و 109 متقاضی برای خرید سه محصول هایما S5 پرو، هایما 8S و هایما 7X اقدام به ثبتنام کردند.
این آمارها میزان استقبال متقاضیان از طرحهای فروش محصولات ایرانخودرو در دورههای اخیر را نشان میدهد.
این اختلافهای قابل توجه بار دیگر نشان میدهد فاصله میان قیمتگذاری کارخانهای و واقعیت بازار خودرو، همچنان یکی از عوامل اصلی ایجاد تقاضای کاذب و ثبتنامهای میلیونی در طرحهای فروش خودروسازان است.
.gif)
.gif)






.gif)



0 دیدگاه